Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - kayakfishing stuff

kayakfishing stuff

Rigning - Udstyr - Typer - Transport - Beklædning - Sikkerhed

Re: kayakfishing stuff

Indlægaf frank hansen skrevet 25. mar 2008, 09:41

Hej Troutbum.
Ja nu må vi se hvad det ender med :) grundopsætningen er nogenlunde den samme som din og så skal der være en form for styr eller øje ca midtskibs som den øverste line løber igennem, dette vil forhåbentlig minimere linekluder. Blokkene monteres i for og bagende i karabinhager der igen sidder i fastmonterede rustfri bøjler ( 12mm ) dermed kan linesystemet let hægtes af og på velatmærke hvis midterstyret/øjet også let kan åbne/lukke, men jeg har endnu ikke fundet sådan et "øje"
Er det til at følge med i eller ? :)
Nu er min kajak heller ikke så lang så der er færre meter line at skulle styre. Anyway så skal der arbejdes lidt mere med systemet og jeg er sikker på at det ender med noget som er yderst anvendeligt uanset størrelsen på kajakken.
Mvh. Frank
frank hansen

Geografisk sted: Frederiksberg c

Indlægaf The Yak Viking skrevet 6. apr 2008, 11:04

jeg ed ikke om du har faaet det gjort endnu men here er et par link , maaske will det hjaelpe dig :)
http://jaxkayakfishing.com/phpBB/viewtopic.php?t=7747
http://jaxkayakfishing.com/phpBB/viewtopic.php?t=4959
du kan ogsaa gaa paa forum i kayakfishingstuff BNZ og jeg er ogsaa derinden , bare gaa i soegs maskinen og skriv anchor og det skulle dukke op , held og lykke
aah jeg for jeg glemmer da du bestillet fra fishingstuff , skulle du betale moms ??? tak johnny
Be Happy, Don't Worry :)
Billede
Brugeravatar
The Yak Viking

Geografisk sted: Northeast Florida & Danmark Kalundborg

Indlægaf frank hansen skrevet 8. apr 2008, 10:26

Hej Yak Viking.
Tak for de 2 gode links. Det ene indeholdt en særdeles brugbar tegning som jeg håber at mange andre kan få glæde af da det er en kæmpe fordel med sådan et ankersystem !!
Mht at betale moms når man handler hos Kayakfishing stuff er det straks lidt mere tricky. Lad mig sige det sådan at jeg har prøvet både at skulle betale og ikke skulle. Jeg kan ikke finde ud af precist hvor skillelinien
ligger. Det er dog ikke noget som har ruineret mig når jeg har handlet for beløb omkring 500-700 dkr. i alle tilfæde har jeg sparet penge og så er der jo også ting som ikke findes på det lidt spartanske danske marked.
Med venlig hilsen
Frank.
frank hansen

Indlægaf The Yak Viking skrevet 9. apr 2008, 18:10

frank, jeg tro du kan finde de fleste af tingene i en marine butik, bare huske paa at koebe rustfri staal, og sit et "elestikbaand" eller fjeder paa enderne saa det will give i tilfaelde af noget skulle rive i dit anchor, eller staike out pole , her er et link til det sidste det er hvad jeg bruger mest naar jeg fisker naer kysten eller paa lavt vand :) bare sig til hvis du har brug for mere, derover lave vi det meste selv :)
http://www.captdick.net/StakeOutPole.htm
Be Happy, Don't Worry :)
Billede
Brugeravatar
The Yak Viking

Geografisk sted: Northeast Florida & Danmark Kalundborg

Indlægaf frank hansen skrevet 10. apr 2008, 08:01

Hej Yak Viking.
Du har helt ret mht. at finde småting i Marine butikker, det kan sagtens lade sig gøre. Det jeg har brugt de amerikanske hjemmesidder til er at finde det helt rigtige sæde, knee straps, indbygningskompas, bærehåndtag osv.
Og nu kan jeg da se at jeg også mangler en staikeout pole :)
Mvh. Frank.
frank hansen

Indlægaf larskallesøe skrevet 14. apr 2008, 10:14

Hej. Jeg har lige læst en artikel af Bjarne Poulsen, hvor du beskriver Shimano Calcutta DC som et fantastisk multihjul til kajakfiskeri, da det ikke laver overløb. Jeg kunne jo godt tænke mig et sådant hjul, men har ikke lige 4 kilo og bruge på et fiskehjul. Findes der brugbare alternativer i en lavere prisklasse?
Til daglig fisker jeg med Amb. cs 5500 pro rocket. Det er et rigtig fedt hjul, men det kan sagtens lave overløb når jeg går på kysten med det :D .
larskallesøe

Indlægaf Dennis Olsen skrevet 14. apr 2008, 22:05

Hej lars !

Jeg forelskede mig i shimano chronarch ch100b som skulle være "HJULET !"
Men da jeg hellere ikke LIGGER inde med 3000,- til et nyt legetøj (kan købes til ca 2000,- i pörksen, tyskland)
Valgte jeg istedet at søge lidt bredere vha ebay.com
Jeg har købt 2 stk til ca 800,- DKR stk. "let brugt" (Så mangler jeg bare at lære og bruge et multihjul til at kaste med :lol: )

Var lige inde og kigge, det hjul du omtaler koster ca 1400,- DKR der. "let brugt"
Det eneste "MEN" er at det ikke, er alle der sender til europa.
(Jeg fik mine hjem via min storebror der bor i USA)
Venlig fiske-hilsen

Dennis Olsen
Formand
Albertslund SportsfikerKlub
http://WWW.FISKENASK.DK

Det er værd at huske at det ikke er kajakken der skaber fiskeren, Det gælder bare om at komme ud og fiske!!
KNÆK OG BRÆK !
Dennis Olsen

Geografisk sted: Albertslund

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 15. apr 2008, 00:32

Hej Lars!

Både Calcutta'en og Calais'en i DC versioner er feeeede. Men alternativer findes, og jeg vil næsten sige at ethvert hjul over "kiloet" vil være gangbart. Der er også billigere alternativer, for i sidste ende kommer det mere an på en optimeret sammensætning af både hjul, stang og line, samt ikke mindst kasteteknik.

5500 Pro Rocket er absolut ikke værst - i den rette sammensætning og kasteteknik. Eneste "fejl" i mine øjne er, at håndtaget sidder i den forkerte side :-).

Der kan skrives stolpe op og stolpe ned, og det gør jeg også gerne, men for at springe over hvor gærdet er lavest, så prøv at søg på 123nu.dk, efter fx multi og kasteteknik, både i indlæg og læsestof. Ud over teorien som vi alle kan blive kogere på, så er det mest optimale dog at finde en erfaren moderne multihjuls bruger, som du kan gå sammen med og suge tips ud af.

Til daglig bruger jeg nok mest de gamle slidere Mörrum 1601, 4601'eren (tunet til high speed) og 5601 HSS. Og det sker en gang eller to om året at jeg får overløb, og det er næsten altid kun sket når det er mørkt.

Det jeg vil frem til, at Isoleret set kan et hjul være nok så fedt, men det endelige kast afhænger af samspillet af før omtalte elementer som helhed.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf larskallesøe skrevet 15. apr 2008, 16:16

Hej.

Tak for hjælpen til både Dennis og Bjarne. Jeg vil i nærmeste fremtid kigge lidt nærmere på jeres ideer. Jeg havde luret den med, at håndtaget på mit pro rocket sad i den "forkerte" side til formålet. Det gør ikke så meget på kysten. Jeg syntes selv det går rimeligt med teknik og kastelængde. Jeg kan da kaste længere med mit multihjul end med fastspole, hvis man altså kan lave den sammenligning. Jeg har sat keramiske lejer i mit multihjul, købt hos TG developments i USA. Det er bare super og de giver en mere jævn gang på spolen i udkastet og dermed også mindre tendens til overløb. Det er meget almindeligt med kurser i kasteteknik med flue, men findes det også til multihjul og stang?

Vh. Lars ;)
larskallesøe

Indlægaf Dennis Olsen skrevet 15. apr 2008, 16:49

Jeg har måske mulighed for at arr. et kursus i kasteteknik med multihjul
det var måske værd at grave videre i, hvis der er tilslutning ?
Venlig fiske-hilsen

Dennis Olsen
Formand
Albertslund SportsfikerKlub
http://WWW.FISKENASK.DK

Det er værd at huske at det ikke er kajakken der skaber fiskeren, Det gælder bare om at komme ud og fiske!!
KNÆK OG BRÆK !
Dennis Olsen

Geografisk sted: Albertslund

ForegåendeNæste

Tilbage til Kajak