Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/includes/bbcode.php on line 472
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - kayakfishing stuff

kayakfishing stuff

Rigning - Udstyr - Typer - Transport - Beklædning - Sikkerhed

kayakfishing stuff

Indlægaf frank hansen skrevet 27. feb 2008, 10:58

Hej.
Så har jeg fået mine stangholdere og hatch hjem fra ovennævnte forhandler og ser frem til lidt hyggeligt monteringsarbejde så jeg kan blive helt forårsklar.
Vil lige nævne at kayakfishing stuff har rigtigt gode priser på bla. stangholdere af alle mulige slags. Jeg har netop købt 1 stk Scotty flyrodholder og 1 stk flushmount stangholder til alm. spinnestang.
Jeg glæder mig enormt til at skyde min sæson igang, det har desværre trukket lidt ud pågrund af arbejdspres.
Regner med at lægge ud med en tur til isse/roskildefjord.
Vil lige høre om der er nogen på kajakfisker.dk som, på sigt, havde lyst til at mødes og tage på tur sammen ?

Mvh. Frank Hansen.
frank hansen

Geografisk sted: Frederiksberg c

Re: kayakfishing stuff

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 2. mar 2008, 23:17

Hej Frank!

Ja, de har meget lir til os stakkels fattige forbrugere :-). Det er altid rart at ha' et eller to monterings og rigningsprojekter at se frem til.

Jow da, lysten er der altid for at mødes. Men tiden, den kniber af og til med - men det kender du jo alt for godt. Jeg har et par småprojekter som kræver lidt forberedelse, så det meste af marts måned er allerede smuttet for mit vedkommende. Måske henne i april eller maj!

Jeg har under Ture & Arrangementer stukket fingeren i jorden, for at høre om der er basis for en samling eller et træf.

God fornøjelse på fjorden - om det nu bliver den ene eller den anden. Vi hører gerne om oplevelserne - og fangsterne taster du ind på fangster.dk, under kajkfiskeri.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf frank hansen skrevet 4. mar 2008, 09:19

Hej Bjarne.
Mange tak for dit svar. Jeg har somend ikke haft mulighed for at montere sagerne endnu. Problemet består i at jeg bor i lejlighed på Frederiksberg og indendørs monteringsplads er en mangelvare, så min plan er at smutte forbi vores "famillieværksted" på østfyn og få klaret ærterne. Jeg skal også lige have fat i nogen hjul så jeg kan lave et variabelt ankersystem der helst skulle være efektivt både til paraply og drivanker. Når det er gjort kan jeg evt. sende et par billeder ind til forumet.
Lad os endelig se om vi ikke kan lave en tur/ture i april/maj, på det tidspunkt ser min kalender også langt mere menneskelig ud :D .
Fandt iøvrigt en artikel i et gammelt fiskeblad om kajakfiskeri udfor Dragør havn. Der er tale om fiskeri efter torsk og fladfisk på kanterne af sejlrenden (færgeruten er nedlagt) Det er efter min mening også en tur værd.
Med venlig hilsen
Frank Hansen.
frank hansen

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 4. mar 2008, 20:43

Hej Frank!

Det lyder som en af de artikler jeg refererer til her: http://kajakfisker.dk/ProfilogInfo/Profil.html. Omkring samme tid havde Kim Olesen også en artikel om fiskeri efter flade ved kronborg, og den er absolut ikke mindre interessant. Fra Dragør er der heller ikke såååå langt over til Flinterenden. Med Drogden kan sikkert også gøre det.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 4. mar 2008, 20:48

Hej igen!

Jeg kom lige til at tænke på, at http://troutbum.dk/kajakfiskeri.htm har et eksempel på ankersystem. jeg er jo ikke den rette til at snakke om anker og systemer, for jeg fisker for det meste uden.

Et lille fif: Du kan i din brugerprofil under Brugerkontrolpanel anføre en signatur - og avatar som er små billeder.

Du kan godt tilføje fotos her på forumet, men det vil måske være endnu bedre i galleriet: http://kajakfisker.dk/Coppermine/index.php, under kajak.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf frank hansen skrevet 8. mar 2008, 09:44

Hej Bjarne.
Det var nemlig lige den artikel fra troutbum som inspirerede mig. Jeg vil dog forsøge at lave det endnu enklere og på en måde så det kan "klikkes" på fartøjet på 2 sek da jeg ligesom dig heller ikke bruger anker altid. Jeg mener dog at kunne få brug for det på en planlagt tur ud under storebæltsbroen (fra Nyborg-siden) Der skulle efter sigende være en del strøm omkring bropillerne, så her vil det nok være en fordel at kunne bide sig lidt fast.
Mvh. Frank.
frank hansen

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 12. mar 2008, 01:43

frank hansen skrev:Hej Bjarne.
Det var nemlig lige den artikel fra troutbum som inspirerede mig. Jeg vil dog forsøge at lave det endnu enklere og på en måde så det kan "klikkes" på fartøjet på 2 sek da jeg ligesom dig heller ikke bruger anker altid. Jeg mener dog at kunne få brug for det på en planlagt tur ud under storebæltsbroen (fra Nyborg-siden) Der skulle efter sigende være en del strøm omkring bropillerne, så her vil det nok være en fordel at kunne bide sig lidt fast.
Mvh. Frank.

Hej Frank!

Pas på! Jeg har prøvet én gang - og dermed én gang for meget - at skøjte afted med 4-5 knob, og så sætte anker. Da ankerlinen - en 6mm flagline og 2-3 meter 8mm elastiksnor - blev strukket ud, blev jeg næsten skurret ned i vandet, som fossede over kajakken. Jeg var nødt til at skære mig fri. Forestil dig en spændt line der bliver skåret over, og hvordan kajakken nærmest blev fyrret afsted som en kugle fra en katapult. Brug ankeret med fornuft.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf frank hansen skrevet 12. mar 2008, 11:02

Hej Bjarne.
Tak for den advarsel, den er i den grad noteret !!!!
Hvis man nu helt undlader at sætte anker er det vel en anden snak ? Under alle omstændigheder vil jeg nu alliere mig med en følgebåd og kun rykke ud ud hvis vejr og forhold er helt perfekte.
Mvh. Frank.
frank hansen

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 12. mar 2008, 23:07

Tak for den advarsel, den er i den grad noteret !!!!
Hvis man nu helt undlader at sætte anker er det vel en anden snak ? Under alle omstændigheder vil jeg nu alliere mig med en følgebåd og kun rykke ud ud hvis vejr og forhold er helt perfekte.
Mvh. Frank.

Hej Frank!

Du kunne også bare undlad at folde ankeret ud. Det bliver du ikke stoppet af, med det bremser din afdrift. Et drivanker hjælper ikke så meget de steder hvor der er strøm, for det driver på samme måde som kajakken. Drivankeret virker i de tilfælde, hvor det er vinden som får dig til at drive.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Troutbum skrevet 25. mar 2008, 01:46

Det var nemlig lige den artikel fra troutbum som inspirerede mig. Jeg vil dog forsøge at lave det endnu enklere og på en måde så det kan "klikkes" på fartøjet på 2 sek da jeg ligesom dig heller ikke bruger anker altid.

Det lyder som en god ide at forenkle systemet :-)
De gange jeg har haft det monteret, har det taget aaalt for lang tid at montere. Det er for let at kludre de liner ind i hinanden.

Men selve ideen, at ankeret kan forflyttes fra bagenden af kajakken til forenden eller vice versa, er rigtig effektiv.
Ved at flytte ankerets placering kan jeg opnå den optimale kastevinkel i forhold til vinden. I hvert fald indtil videre, i mine talmæssigt alt for få testsejladser :)
Brugeravatar
Troutbum

Geografisk sted: Djursland

Næste

Tilbage til Kajak