Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - Vintersyssel: Min nye stangholder

Vintersyssel: Min nye stangholder

Rigning - Udstyr - Typer - Transport - Beklædning - Sikkerhed

Vintersyssel: Min nye stangholder

Indlægaf Troutbum skrevet 14. feb 2009, 12:19

2009 skulle meget gerne byde på flere kajak-fisketure fra min side, end 2008 gjorde (nemlig 0). Men det er hvad køb af et nyt (gammelt) hus, med følgende renoveringsarbejder kan gøre ved fritiden... :o

Nu er arbejdet stort set fuldført, og det er tid at se fremad mod nye horisonter. Altså mod kajak-fiskesæsonen.
En af mine vintersysler har derfor været at arbejde lidt med forbedring af min stangholder.

Den første prototype var lidt for spinkel, og havde den uvane at den kunne tippe når jeg dørgede. Ikke fordi jeg havde mange bid, men mere når blinket satte sig fast i noget tang ;)
Den nye prototype er derfor lavet bredere.

Samtidig er fastgørelsen ændret, således at jeg nu bruger det uelastiske snoreværk, der sidder langs kajakken, i stedet for tidligere elastikken. På den måde håber jeg at kunne spænde kajakken godt til, uden at jeg på sigt slider elastikken.
Måden den spændes fast på, betyder også at det ikke har været nødvendigt at bore huller i kajakken.

Billederne af projektet er uploadet til galleriet i større størrelse, og vedhæftet her i lidt mindre.
Nu glæder jeg mig til at få testet stangholderen i vandet og ikke kun på plænen 8-)
Vedhæftede filer
stangholderIIb.jpg
stangholderII-2b.jpg
stangholderII-hoj-375.jpg
Brugeravatar
Troutbum

Geografisk sted: Djursland

Re: Vintersyssel: Min nye stangholder

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 17. apr 2009, 23:59

Hej min ven!

Det ser jo fint ud det der. Nu er vinteren vist overstået, så har du fået testet arrangementet?
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Troutbum skrevet 19. apr 2009, 23:40

Jeg har faktisk netop haft min første kajakfisketur i 2009 d. 17. april 8-)

I forhold til min forbedrede udgave af stangholderen viste det sig, at ideen holdt vand: den sidder solidt ved selv det strideste bundhug, uden tendens til at skride eller kæntre eller tippe. Så langt så godt.

Men jeg syntes at jeg manglede mit anker...
Jeg dørgede det meste af tiden, da det viste sig at min kastestang, en 8 fods jeg også havde med, havde et defekt øje. Men de få kast jeg havde, gav mig følelsen af, at et anker ville have været godt. Dels vil jeg kunne bestemme en bestemt plads, hvor jeg kan kaste hen over et nærmere defineret og afgrænset område, dels vender kajakken sig i forhold til vinden, og det kan jeg styre med et anker. Uden anker fik jeg lyst til at kaste sidelæns, og det virkede akavet...
Det første ankersystem jeg lavede var lidt omstændeligt, så jeg forestiller mig at lave et system fra midten til agterenden i stedet for.

Og så tror jeg lige jeg husker en vandtæt pose næste gang, jeg skal afsted ;)
Brugeravatar
Troutbum

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 20. apr 2009, 01:40

Hej min ven!

Ja, der er altid plads til forbedringer - bliver vi mon nogen sinde tilfreds? :-).

Øh, hvad skulle posen ha' hjulpet dig med?
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Troutbum skrevet 21. apr 2009, 23:21

Heh - jeg havde lidt problemer med at finde ud af, hvor jeg skulle gøre af mine bilnøgler og min mobiltelefon, som også fungerer som mit ur 8-)

Løsningen lå lige for: jeg fandt en pose, som var medbragt hvis testfiskeriet skulle resultere i en bifangst af en fisk ( :o ).
I med tingene, knude på, og ned i det vandtætte rum foran.
Eneste minus var, at jeg jo skulle på land for at se hvad klokken var, men det var til at overse.
Brugeravatar
Troutbum

Tilbage til Kajak