2009 skulle meget gerne byde på flere kajak-fisketure fra min side, end 2008 gjorde (nemlig 0). Men det er hvad køb af et nyt (gammelt) hus, med følgende renoveringsarbejder kan gøre ved fritiden...
Nu er arbejdet stort set fuldført, og det er tid at se fremad mod nye horisonter. Altså mod kajak-fiskesæsonen.
En af mine vintersysler har derfor været at arbejde lidt med forbedring af min stangholder.
Den første prototype var lidt for spinkel, og havde den uvane at den kunne tippe når jeg dørgede. Ikke fordi jeg havde mange bid, men mere når blinket satte sig fast i noget tang
Den nye prototype er derfor lavet bredere.
Samtidig er fastgørelsen ændret, således at jeg nu bruger det uelastiske snoreværk, der sidder langs kajakken, i stedet for tidligere elastikken. På den måde håber jeg at kunne spænde kajakken godt til, uden at jeg på sigt slider elastikken.
Måden den spændes fast på, betyder også at det ikke har været nødvendigt at bore huller i kajakken.
Billederne af projektet er uploadet til galleriet i større størrelse, og vedhæftet her i lidt mindre.
Nu glæder jeg mig til at få testet stangholderen i vandet og ikke kun på plænen