Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/includes/bbcode.php on line 472
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - Rensning af fisk

Rensning af fisk

Metoder - Grej

Rensning af fisk

Indlægaf Thomas Mosgaard skrevet 31. maj 2008, 08:24

Hej.
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg kan se i galleriet at der i hvert i fald er en her på forummet der renser sine fisk imens han er ude.
Jeg ville lige høre om man bare kan skylle fiskene i saltvand imens man renser dem eller om man skal slæbe vand med ud til det. Jeg ved ikke om der er nogle alger eller bakterier man skal passe på nemlig.
Hvis der ikke er et problem i at gøre det så vil jeg da også til at gøre det så jeg er fri for at svine køkkenet til.
VH Thomas Mosgaard
Thomas Mosgaard

Re: Rensning af fisk

Indlægaf The Yak Viking skrevet 1. jun 2008, 08:00

Well det er et rigtig godt sp?, jeg renser altid mine fisk ude wed vandkanten, og saa skyller den med en 1/2 l vand bare for at faa det vaerste af, hvis jeg har is putter jeg fisken i plastik pose og en anden med is i, saa fisken ikke svoemmer i vand, i florida maa du ikke ranse fisken ved vandkanten, da hvis du bliver stopped , du skal kunne bevise at fisken er legal, saa den kommer direcket paa is og saa naar jeg renser derhjemme bliver affaldet frosset og smidt ud naar skallemanden kommer, men om sommer , gaar affaldet under tomat planterne , :) andgaaende backteria, er det beste du kan goere, saar for at fisken bliver saa kold som muligt under transport, helst under o men op til 4 er fin, der er paa ingen maade du kan komme uden om dem, men du kan holde det nede hvor de ikke gror for meget, men check lever for pletter og galherne for at vaere sunde og raske , saa skulle fisken vaere fin,
Be Happy, Don't Worry :)
Billede
Brugeravatar
The Yak Viking

Geografisk sted: Northeast Florida & Danmark Kalundborg

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 1. jun 2008, 22:32

Thomas Mosgaard skrev:Hej.
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg kan se i galleriet at der i hvert i fald er en her på forummet der renser sine fisk imens han er ude.
Jeg ville lige høre om man bare kan skylle fiskene i saltvand imens man renser dem eller om man skal slæbe vand med ud til det. Jeg ved ikke om der er nogle alger eller bakterier man skal passe på nemlig.
Hvis der ikke er et problem i at gøre det så vil jeg da også til at gøre det så jeg er fri for at svine køkkenet til.
VH Thomas Mosgaard

Hej Thomas!

Det er et spørgsmål med mange svar! På denne tid af året og de næste par måneder vil jeg ikke fillétere fiskene, men kun tømme dem for indvolde. Men det kommer også an på hvor lang tid du vil fortsætte med at være på vandet, og hvordan dine opbevaringsmuligheder under transport hjem til køleskab og fryser.

Men i perioden omkring oktober til og med noget af maj, vil jeg generelt ikke bekymre mig over at rense og skylle fiskene i saltvand, hvis jeg alligevel er færdig med at fiske og bare skal hjem og finpudse filléterne inden de skal på panden :-). Du kan sok Yakken også skriver, lige hælde postevand fra en halvliters flaske over fiskene, inden du kører hjem med fangsten.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Troutbum skrevet 6. aug 2008, 23:39

Jeg fik det råd af min lokale fiskehandler, hvor jeg afleverer mine fisk til røgning, at jeg skulle lægge mine fisk i fryseren UDEN at rense dem.
Det gælder naturligvis kun, hvis der ikke går for lang tid fra fangst til fryser.
Fiskene skulle bevare smagen bedre ved at følge denne fremgangsmåde.

Så fra da af har jeg fulgt det princip, at fisk fanget først på en tur bliver renset ved fiskevandet (jeg skyller altid i saltvand), og fisk fanget sidst på en tur kommer skyllede, men urensede, i fryseren. Hvor lang tid fisken kan ligge urenset, før den skal i fryseren, afhænger uden tvivl af temperaturen.
Brugeravatar
Troutbum

Geografisk sted: Djursland

Tilbage til Fiske