Hej!
OBS! Arrangementet er flyttet til lørdag 03-05-2008, med samme tider.
Jeg opretter dette nye emne, for at bekræfte at vi kan holde træffet i Helsingør. Strøm, vind og vejer ser ikke ud til at blive optimale, men det bliver heller ikke så slemt at vi ikke kan holde arrangementet i området nord for Helsingør.
Omkring P-pladser og mødesteder:
For de morgenfriske:
Jeg vil være på vandet omkring kl. 05:30-06:00, et sted ud for Helsingør Nordhavn, hvor jeg vil pirke efter torskene. For dem der vil med på den tur, kan man parkere for enden af Strandalleen, lige ved Grønnehave/Helsingør Camping, hvor jeg tager ud fra. Der er kun få pladser her, men hvis vi kun bliver et par stykker, gør det ikke så meget. Det er ikke muligt at parkere på Strandpromenaden. Alternativt kan man også parkere på den sydøstlige mole på Nordhavnen, Nordhavnsvej, (ikke midtermolen), og sætte kajakken i vandet på stranden mellem Nordhavnen og Kronborg.
For de friske:
På Nordre Strandvej 87 ligger Julebækhuset. Søg på krak.dk efter julebækhuset, postnummer 3150. Omkring 100 meter SØ for Julebækhuset ligger der et lille lyshus på vandsiden af Nordre Strandvej. Ved lyshuset er der en lille sti ned til stranden hvor vi isætter kajkkerne, og overfor lyshuset er der masser af P-pladser. Når du finder kortet på krak, så klik på foto for at se revlen ud for Jelbækhuset og badekaret mellem stranden og revlen.
Omkring fiskepladser:
Der er muligheder for bl.a. torsk, hornfisk, fladfisk, fjæsinger, hvillinger, knurrehaner og sild. DMI siger p.t. vind 7 m/s fra SØ. Der gives ingen garantier, men traditionelt betyder den melding fra DMI en nordgående strøm på 2-3 knob ude, og en sydgående strøm på 1-2 knob inde under land. Strømskellet kan variere meget, men det er den almindelige tommelfingerregel.
På skitsen er anført nogle fiskepladser og de er naturligvis også vejledende, men med bund i erfaringer fra tidligere år på denne tid. Hornfisk er ikke nævnt, for dem kan der dørges efter overalt.
Overnatningsmuligheder:
Grønnehave/Helsingør Camping har hytter, og jeg tror at lejerchefen også administrerer Helsingør Vandrerhjem, hvor de har fryser til opbevaring af din fangst. surf lidt rundt på http://www.helsingor.dk, og kontakt selv de steder du har lyst til at overnatte.
Program:
Der har ikke været indvendinger mod det tidligere foreslåede program, så jeg synes at vi skal gå efter dette:
06:00 Pirkefiskeri efter torsk ud for Helsingør Nordhavn (mest for dem der allerede "ved hvordan man gør").
08:00 Hilse på hinanden og snak om dagens muligheder - samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset, ca. 25 minutters roning fra Nordhavnen).
09:00 Ud på bølgen den blå - Hornfisk, bundmede med orm, bundmede efter hvarrer, torsk, havørred, spin, flue, flåd med strimler o.s.v.
13:00 Samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset). Frokost - ikke kajakfiskere kan hilse på og få en snak.
14:00 Ud på bølgen igen - måske for at prøve noget andet end om formiddagen
17:00 Samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset). Evaluering af dagen.
Min egen plan er, at jeg vil tage ud og pirke efter torskene ved sekstiden. Så dørger jeg efter hornfisk på vej op mod lyshuset ved Julebæk, hvor vi mødes omkring kl. 08:00 og hilser på hinanden og får en snak og dagens muligheder. Herfra vil jeg gerne mede med børsteorm om formiddagen, og spiser derefter frokost på stranden ved julebækhuset. Eftermiddagen er ikke planlagt til andet end hvad vi finder ud af sammen. Måske et sats efter hvarrer på vejen hjem til campingpladsen.
Hvis nogen skulle være interesseret i en streamer til kajakken eller bilen, så tager jeg nok nogle stykker med på dagen.
Jeg glæder mig enormt til at møde jer.