Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/includes/bbcode.php on line 472
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - Forårstræf Kr. Himmelfart Helsingør

Forårstræf Kr. Himmelfart Helsingør

Fisketure - Isætningssteder - Spots - Ekspeditioner - Arrangementer

Forårstræf Kr. Himmelfart Helsingør

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 27. apr 2008, 22:33

Hej!

OBS! Arrangementet er flyttet til lørdag 03-05-2008, med samme tider.

Jeg opretter dette nye emne, for at bekræfte at vi kan holde træffet i Helsingør. Strøm, vind og vejer ser ikke ud til at blive optimale, men det bliver heller ikke så slemt at vi ikke kan holde arrangementet i området nord for Helsingør.

Omkring P-pladser og mødesteder:
Kajakfisketræf-P-pladser.jpg
Mulige P-pladser

For de morgenfriske:
Jeg vil være på vandet omkring kl. 05:30-06:00, et sted ud for Helsingør Nordhavn, hvor jeg vil pirke efter torskene. For dem der vil med på den tur, kan man parkere for enden af Strandalleen, lige ved Grønnehave/Helsingør Camping, hvor jeg tager ud fra. Der er kun få pladser her, men hvis vi kun bliver et par stykker, gør det ikke så meget. Det er ikke muligt at parkere på Strandpromenaden. Alternativt kan man også parkere på den sydøstlige mole på Nordhavnen, Nordhavnsvej, (ikke midtermolen), og sætte kajakken i vandet på stranden mellem Nordhavnen og Kronborg.

For de friske:
På Nordre Strandvej 87 ligger Julebækhuset. Søg på krak.dk efter julebækhuset, postnummer 3150. Omkring 100 meter SØ for Julebækhuset ligger der et lille lyshus på vandsiden af Nordre Strandvej. Ved lyshuset er der en lille sti ned til stranden hvor vi isætter kajkkerne, og overfor lyshuset er der masser af P-pladser. Når du finder kortet på krak, så klik på foto for at se revlen ud for Jelbækhuset og badekaret mellem stranden og revlen.

Omkring fiskepladser:
Kajakfisketræf-fiskepladser.jpg
Mulige fiskepladser

Der er muligheder for bl.a. torsk, hornfisk, fladfisk, fjæsinger, hvillinger, knurrehaner og sild. DMI siger p.t. vind 7 m/s fra SØ. Der gives ingen garantier, men traditionelt betyder den melding fra DMI en nordgående strøm på 2-3 knob ude, og en sydgående strøm på 1-2 knob inde under land. Strømskellet kan variere meget, men det er den almindelige tommelfingerregel.

På skitsen er anført nogle fiskepladser og de er naturligvis også vejledende, men med bund i erfaringer fra tidligere år på denne tid. Hornfisk er ikke nævnt, for dem kan der dørges efter overalt.

Overnatningsmuligheder:
Grønnehave/Helsingør Camping har hytter, og jeg tror at lejerchefen også administrerer Helsingør Vandrerhjem, hvor de har fryser til opbevaring af din fangst. surf lidt rundt på http://www.helsingor.dk, og kontakt selv de steder du har lyst til at overnatte.

Program:
Der har ikke været indvendinger mod det tidligere foreslåede program, så jeg synes at vi skal gå efter dette:

06:00 Pirkefiskeri efter torsk ud for Helsingør Nordhavn (mest for dem der allerede "ved hvordan man gør").
08:00 Hilse på hinanden og snak om dagens muligheder - samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset, ca. 25 minutters roning fra Nordhavnen).
09:00 Ud på bølgen den blå - Hornfisk, bundmede med orm, bundmede efter hvarrer, torsk, havørred, spin, flue, flåd med strimler o.s.v.
13:00 Samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset). Frokost - ikke kajakfiskere kan hilse på og få en snak.
14:00 Ud på bølgen igen - måske for at prøve noget andet end om formiddagen
17:00 Samling på stranden ved Julebækhuset (lyshuset). Evaluering af dagen.

Min egen plan er, at jeg vil tage ud og pirke efter torskene ved sekstiden. Så dørger jeg efter hornfisk på vej op mod lyshuset ved Julebæk, hvor vi mødes omkring kl. 08:00 og hilser på hinanden og får en snak og dagens muligheder. Herfra vil jeg gerne mede med børsteorm om formiddagen, og spiser derefter frokost på stranden ved julebækhuset. Eftermiddagen er ikke planlagt til andet end hvad vi finder ud af sammen. Måske et sats efter hvarrer på vejen hjem til campingpladsen.

Hvis nogen skulle være interesseret i en streamer til kajakken eller bilen, så tager jeg nok nogle stykker med på dagen.

Jeg glæder mig enormt til at møde jer.
Sidst rettet af Bjarne Poulsen 30. apr 2008, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Re: Forårstræf Kr. Himmelfart Helsingør

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 27. apr 2008, 23:23

Hej!

Ud over denne Kr. Himmelfartsdag, så tager jeg sikkert også ud på et eller andet tidspunkt om lørdagen. Det er ikke bestemt endnu, men hvis der er andre som vil med, så kan vi måske koordinere tidspunktet.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf frank hansen skrevet 29. apr 2008, 08:12

Hej Bjarne.
Fin Ide at mødes på Strand alleen, jeg er der kl 05.45 og kigger efter dig og din kajak. Er det ok med tidspunktet ? Hvad siger du til at udveksle mobilnumre, hvis vi skulle få brug for lidt hurtig komunikation ?
Du kunne evt. sende mig en sms med dit nr ? Mit nr. 20464652 og det er som sådan ikke hemligt, andre kan derfor også kontakte mig i forbindelse med træffet ;)

Mvh. Frank Hansen.
frank hansen

Geografisk sted: Frederiksberg c

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 29. apr 2008, 18:39

frank hansen skrev:Hej Bjarne.
Fin Ide at mødes på Strand alleen, jeg er der kl 05.45 og kigger efter dig og din kajak. Er det ok med tidspunktet ? Hvad siger du til at udveksle mobilnumre, hvis vi skulle få brug for lidt hurtig komunikation ?
Du kunne evt. sende mig en sms med dit nr ? Mit nr. 20464652 og det er som sådan ikke hemligt, andre kan derfor også kontakte mig i forbindelse med træffet ;)

Mvh. Frank Hansen.

Jeg går også efter 05:45. Mit mobilnummer er 22270237.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf frank hansen skrevet 29. apr 2008, 18:45

Hej Bjarne.
Okay så har jeg dit nr.
Jeg går da ud fra at at vi sætter i vandet sammen og følges ud på pladsen ?

Mvh. Frank.
frank hansen

Geografisk sted: Frederiksberg c

Indlægaf The Yak Viking skrevet 29. apr 2008, 18:58

okay, jeg bliver noed til at melde fra, min kolega har sprorg om jeg kunne daekke for ham i weekend, saa han kan tage sig af sin syge kone, saa det har jeg sagt ja til , og saa er der jo det med kayaken :) well, naeste gang husk at fange en for mig , og saa husk lige og check op paa verdens stoerste kayakfishing tourney , det sker freday og loerday , kik in paa http://www.jaxkayakfishing.com ha nu en god tur, jeg haaber jeg kan komme med naeste gang , johnny
Be Happy, Don't Worry :)
Billede
Brugeravatar
The Yak Viking

Geografisk sted: Northeast Florida & Danmark Kalundborg

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 29. apr 2008, 23:30

frank hansen skrev:Hej Bjarne.
Okay så har jeg dit nr.
Jeg går da ud fra at at vi sætter i vandet sammen og følges ud på pladsen ?

Mvh. Frank.

Hej Frank!

Så har vi samme udgangspunkt :-). Selvfølgelig sætter vi i vandet sammen, og vi tager også ud på pladsen sammen. Og vi ror op til Julebæk sammen, og vi planlæggere dagens videre forløb sammen. Men vi går ikke på potten sammen :-).
Sidst rettet af Bjarne Poulsen 29. apr 2008, 23:34, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 29. apr 2008, 23:33

The Yak Viking skrev:okay, jeg bliver noed til at melde fra, min kolega har sprorg om jeg kunne daekke for ham i weekend, saa han kan tage sig af sin syge kone, saa det har jeg sagt ja til , og saa er der jo det med kayaken :) well, naeste gang husk at fange en for mig , og saa husk lige og check op paa verdens stoerste kayakfishing tourney , det sker freday og loerday , kik in paa http://www.jaxkayakfishing.com ha nu en god tur, jeg haaber jeg kan komme med naeste gang , johnny

Hej Johnny!

Det var da ærgerligt. Hvis du får mulighed for at slippe afsted, så kan du altid ringe. Jeg er i Helsingør hele weekenden.

Ja, forholdene er ikke heeeelt så store her hjemme, som over there......endnu :-).
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Dennis Olsen skrevet 30. apr 2008, 10:25

HEJ !

Jeg er kommer selvfølgelig, men tør ikke love at min krop vil stå op kl 4...

Jeg er som minimum ved julebækhuset kl 0800
Hvor jeg ser frem til et hyggelig arr.
Venlig fiske-hilsen

Dennis Olsen
Formand
Albertslund SportsfikerKlub
http://WWW.FISKENASK.DK

Det er værd at huske at det ikke er kajakken der skaber fiskeren, Det gælder bare om at komme ud og fiske!!
KNÆK OG BRÆK !
Dennis Olsen

Geografisk sted: Albertslund

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 30. apr 2008, 12:52

Hej rødder!

Sidste melding fra dmi siger at det kommer til at regne hele morgenen og formiddagen Kr. Himmelfartsdag. Hvad siger i til en ændring i 11. time: Samme program, bare lørdag eller søndag? Det skulle blive svagere vind og mere sol = liiidt sjovere.

I øvrigt har jeg også reddet mig lidt forårs feber, så jeg kommer nok ikke på vandet Kr. Himmelfartsdag anyway. Hvis i holder fast i torsdag, så vil jeg gerne være med på land, der kl. 05:45 ved Strandalleen og kl. 08:00 ved Julebæk.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Næste

Tilbage til Ture & Arrangementer