Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/kajakfisker.dk/public_html/phpBB3_Forum/includes/bbcode.php on line 472
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
KAJAKFISKER.dk • Vis emne - fisketur

fisketur

Fisketure - Isætningssteder - Spots - Ekspeditioner - Arrangementer

fisketur

Indlægaf soft skrevet 15. apr 2009, 23:36

Hej, jeg vil høre om der er nogle der vil med på en kajak fisketur, evt. efter havørrede?

Mvh

Kenneth
soft

Re: fisketur

Indlægaf Dennis Olsen skrevet 16. apr 2009, 14:32

Hvor og hvornår.. :?:
Dennis Olsen

Geografisk sted: Albertslund

Indlægaf soft skrevet 16. apr 2009, 17:17

Dennis Olsen skrev:Hvor og hvornår.. :?:

Måske søndag, jeg kommer fra kbh, nordkysten, stevns eller vestsjælland mulighederne er mange
soft

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 17. apr 2009, 23:53

Hejsa!

Jeg har årets første tur tilgode. Jeg har løse planer om at prøve fra nordkysten omkring Helsingør, efter horn og derefter efter hvarer. Tidspunkt: Søndag omkring midt på dagen til jeg kan være hjemme til aftensmads tid i Ishøj. Hvis der ikke er horn, så kaster jeg nok lidt efter havørreder kystnært, eller også pirker jeg efter torsk.

Noget der har interesse?
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 19. apr 2009, 22:38

Hej!

Det var så årets første fisketur i kajakken:

Skrubbe1 19-04-2009.JPG
Skrubbe på blink - så har man prøvet det med!

Skrubbe2 19-04-2009.JPG
Argh, der skal mere kød på ribbenene før den kommer hjem på min pande!

Jeg gik ud fra Højstrupvej, og dørgede ned til Nordhavnen, uden et eneste nab. Så gik jeg uden om Nordhavnen og næsten hen til Kronborg, for at pirke lidt. Det gav ikke noget, andet en en følgende horfisk en enkelt gang. Så tog jeg ind under kysten, og fiskede i forskellige dybder. Ud for Sommarive fik jeg så et forsigtigt hug. Min sandten om ikke det var en skrubbe som havde taget blinket. Det var en medium size fisk, men meget mager efter legen, så den blev genudsat efter fotografering og afkrigning.

De store mængder horn lader vente på sig, meeen det kan ikke vare længe. Og så skal der satses på hvarrer igen :-).
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Thomas Mosgaard skrevet 20. apr 2009, 22:13

Jeg har også været ude de sidste to dage. Jeg havde store problemer med at når jeg medede så blev min agn rykkede hen over bunden hver gang en bølge ramte kajakken. Jeg tror det var fordi jeg brugte nogle nylavede pontoner så min "effektive skrogprofil" blev flad i stedet for buet. Er der andre der har haft problemer med dette. Jeg tror jeg dropper de pontoner igen.
Thomas Mosgaard

Indlægaf Bjarne Poulsen skrevet 22. apr 2009, 22:09

Hej Thomas!

To kommentarer:

Pontoner synes jeg er noget bøvlet noget. Det er et forsøg på at kompensere for nogle manglende egenskaber i et givent skrog. Jeg har hørt om flere som er meget begejstrede når de får lavet en anordning, men efter et stykke tid går de bort fra konceptet igen. Men jeg synes at det er fint at tage initiativet for at prøve, for så får man testet det og kan derefter drage sine egne konklussioner. Der er mange gode fiduser som er opfundet på den måde, så det er bare med at forsøge sig frem.

Det er mine oplevelser, at aktivt fisket agn fanger bedre en passivt fisket agn. Jeg vil hellere drive hen over et område med 2-3 knob, og trække hen over området fem gange og fange masser af fisk, end at ligge stille ét sted og fange ingen fisk. Omvendt har jeg også prøvet det modsatte, men så han jeg bedre samvittighed over at ha' gjort nogle forsøg.
Med venlig hilsen

Bjarne Poulsen
Brugeravatar
Bjarne Poulsen

Indlægaf Thomas Mosgaard skrevet 23. apr 2009, 16:11

Manglende egenskaber er nok lige hårdt nok sagt eftersom jeg har roet kapkajak i 6 år og havkajak i 4 år. Det var bare så man kunne bevæge sig lidt mere i kajakken og få lidt mere plads. Jeg havde håbet på at det kunne virke så jeg fx kunne sove i kajakken. Kender du ingen der er tilfredse med deres pontoner?
Thomas Mosgaard

Tilbage til Ture & Arrangementer